مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران معتقد است حضور کادر فنی با تجربه و برقراری ارتباط عاطفی با کشتی‌گیران باعث شد فرنگی کاران به خودباوری و اعتماد به نفس دست یافته و احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

به گزارش راسخون، به نقل از ایسنا، فرهاد اسماعیل نژاد  اظهار کرد: امیدوارم فردی که پس از انتخابات فدراسیون کشتی بر سر کار می‌آید، مجموعه‌ای که در این مدت با کشتی‌گیران کار کرده است را حفظ کند.

اسماعیل نژاد با اشاره به این که موفقیت تیم کشتی فرنگی حاصل کار گروهی بوده است، گفت: در این موفقیت علاوه بر کادر مربیگری و خود کشتی‌گیران، افرادی نظیر آقایان خادم و خطیب نیز که از تمام جهات سعی کردند مشکلات کشتی را برطرف کنند سهیم بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین نباید از کمک‌های مربیان این کشتی‌گیران در شهرستان‌ها نیز گذشت، چرا که آنها به نوعی این فرنگی کاران را از آب و گل در آوردند و به مرحله‌ای رساندند که آنها بتوانند در جهان و المپیک مدال‌های رنگارنگی کسب کنند.

وی در ادامه خواستار افزایش حقوق مربیان کشتی شد و گفت: بالاترین دستمزد مربیان کشتی در شهرستان‌ها 100 هزار تومان است و در حالی که یک مربی دسته دو فوتبال 10 برابر یک مربی کشتی دستمزد دارد. بنابراین مسئولان باید به مربیان کشتی حقوق مناسبی پرداخت کنند تا انگیزه ادامه همکاری و پشتوانه سازی برای کشتی در آنها ایجاد شود.

اسماعیل نژاد هر سه طلایی کشتی فرنگی را شگفتی ساز دانست و بیان کرد: حمید سوریان با کسب این مدال موفق شد با رکورد عبدالله موحد در تعداد مدال طلای جهان و المپیک برابری کند که به نوعی شگفتی آفرین شد. امید نوروزی دیگر طلایی المپیک، با توجه به روند روبه رشد خود تنها مدال المپیک را در کارنامه‌اش کم داشت که مقتدرانه توانست آن را به دست آورد. قاسم رضایی نیز با کسب طلای خود قهرمانی ایران در المپیک را رقم زد که او به نوعی دیگر شگفتی ساز کشتی فرنگی شد.

اسماعیل نژاد درباره خداحافظی محمد بنا از تیم ملی کشتی فرنگی نیز، اظهار کرد: محمد بنا قهرمانی آسیا، قهرمانی المپیک و مقام دومی و سومی جهان را در کارنامه‌ افتخاراتش دارد و به نوعی اشباع شده است. از سوی دیگر در طول این چهار سال تحت فشارهای زیادی قرار داشته و نیاز دارد که استراحت کند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان به حضورش در المپیک 2012 لندن اشاره داشت و گفت: با توجه به این که ویزای انگلیس را از بازی‌های آزمایشی لندن در اختیار داشتم، آقای خطیب شرایط حضورم را در لندن فراهم کرد و فکر می‌کنم جای ناصر نوربخش بسیار خالی بود، چرا که او با ترفند‌ها و روش‌های مختلف خود از حمید سوریان کار کشید و او را به خودباوری رساند و بهتر بود که از نزدیک رقابت سوریان را مشاهده می‌کرد.
100